Vårt ansvar & kundfokus i Coronatider

Information med anledning av spridningen av Covid 19

Vi tar ansvar och har öppet som vanligt

Som en viktig samhällsaktör följer vi på Nordea Finans noga utvecklingen av Coronaviruset i Sverige.

Vi gör allt vi kan för att ta vårt ansvar och skydda våra kunder och medarbetare från att utsättas för onödig smittrisk, samtidigt som vi gör vårt yttersta för att behålla en god tillgänglighet och service till dig som partner och våra gemensamma kunder.

Med anledning av detta har vi bland annat vidtagit följande åtgärder:

- Medarbetare som kommer tillbaka från Corona drabbade områden sätts i karantän 14 dagar oavsett om de har symptom eller inte.
- Alla medarbetare som kan, uppmuntras till att jobba hemma och undvika kollektivtrafik och stora folksamlingar.
- Fysiska möten begränsas så gott det går och ersätts med andra kommunikationskanaler. 

Trots denna märkliga situation vi alla befinner oss i just nu har vi öppet precis som vanligt och gör vårt bästa för att hjälpa dig som partner och våra gemensamma kunder så bra som möjligt!
Om du undrar något är du välkommen att kontakta oss via mail eller telefon. 

Här hittar du kontaktuppgifter >

Möjlighet att ansöka om tillfällig amorteringsfrihet 

Vi finns här för att stötta våra kunder genom både bra och dåliga tider. Coronaviruset har spridit sig snabbt och påverkar hela vårt samhälle. För att hjälpa de kunder som påverkas av coronasituationen finns nu möjlighet att ansöka om tillfällig amorteringsfrihet i upp till 6 månader. 
OBS! På grund av hög belastning har vi längre handläggningstider än normalt. Vi jobbar på och tar ansökningarna i tur och ordning. 
Läs mer och ansök här >