Kontakta oss

Du hittar kontaktuppgifter till Nordea Finans Kundservice i flikarna nedan. Under Frågor och svar hittar du svar på några av de vanligaste frågorna som ställs till vår Kundservice.

Privatkunder Företagskunder Samarbetspartners Privatkunder

Agrolkortet

08-402 57 53
Mejla oss
agrolkortet.seÖppnas i nytt fönster

Everydaycard

08-402 57 54
Mejla oss
everydaycard.seÖppnas i nytt fönster

Media Markt

08-402 57 52
Mejla oss
mediamarkt.seÖppnas i nytt fönster

Övriga

08-402 57 51
Mejla oss

Kundservice öppettider är:

Vardagar: 9-17
Dag före röd dag: 9-14

Kontakta oss om Bil- och fritidskredit (bil, båt, husvagn, MC, snöskoter)

08-402 57 58
Mejla oss
Läs mer

Kundservice öppettider är:

Måndag-Torsdag: 9-17
Fredag: 9-16:30
Dag före röd dag: 9-14

Företagskunder

Kontakta oss om Leasing

Fick du hjälp av Nordea med objektfinansiering?
08-402 57 64
Mejla oss 

Fick du hjälp av leverantören med objektfinansiering?
08-402 57 59
Mejla oss 

Finansiering av tjänstebilar via Nordea - Ramavtal
08-402 57 63 
Mejla oss 

Finansiering av tjänstebilar via återförsäljare
08-402 57 58
Mejla oss 

Kundservice öppettider är:

Måndag-Torsdag: 9-17
Fredag: 9-16:30
Dag före röd dag: 9-14

Kontakta oss om Avbetalning

Om du fick hjälp av Nordea/ditt bankkontor med finansieringen
08-402 57 64
Mejla oss

Om du fick hjälp av leverantören med finansieringen
08-402 57 59
Mejla oss  

Finansiering av tjänstebilar via återförsäljare
08-402 57 58
Mejla oss

Kundservice öppettider är:

Måndag-Torsdag: 9-17
Fredag: 9-16:30
Dag före röd dag: 9-14

Kontakta oss om Factoring

08-402 57 67
E-post

Kundservice öppettider är:

Måndag-Torsdag: 9-17
Fredag: 9-16:30
Dag före röd dag: 9-14

Kontakta oss om Vagnpark

08-402 57 63
E-post

Kundservice öppettider är:

Måndag-Torsdag: 9-17
Fredag: 9-16:30
Dag före röd dag: 9-14

Kontakta oss om Nordea Techfleet

08-501 047 77 
E-post

Kundservice öppettider är:

Måndag-Torsdag: 9-17 
Fredag: 9-16:30 
Dag före röd dag: 9-14

Samarbetspartners

Kontakta oss om Bil- och fritidshandel

08-402 57 47
Mejla oss

Kontakta oss om leverantörssamarbeten

010-156 55 40 
Mejla oss

Kontakta oss om säljfinansiering i butik och webbshop

08-402 57 39
Mejla oss
Via post
Nordea Finans 
105 71 Stockholm

Tyck till om oss

Lämna gärna dina synpunkter och förslag till oss. Eller har du ett klagomål att framföra? Hör av dig till oss!

Synpunkter och förslag Klagomål Synpunkter och förslag

Synpunkter och förslag

För oss på Nordea Finans är det viktigt att du som kund är nöjd med våra tjänster och med vårt bemötande. Motsvarar vi inte dina förväntningar vill vi veta det. Vår målsättning är att snabbt ge svar i varje fråga, helst samma dag eller dagen efter vi fått frågan till oss, men svarstiden kan variera beroende på hur omfattande utredningsarbete som behövs för att ge ett korrekt svar.

Vi vill gärna ha dina synpunkter för att bli ett bättre finansbolag för dig.

Använd formuläret för att berätta för oss vad du tyckerÖppnas i nytt fönster

Klagomål

Hit vänder du dig

Har du ett klagomål ska du i första hand vända dig till den person som har hanterat ditt ärende för utredning, förklaring och svar i ärendet. Om du inte vet vem du ska vända dig till kan du alltid kontakta avdelningen där du är kund, kontaktuppgifterna hittar du högre upp på sidan under flikarna ”Privatkunder” och ”Företagskunder”.


Möjligheter till rådgivning och prövning utanför Nordea

Om du inte är nöjd med resultatet av ditt klagomål eller om du vill ha råd utanför Nordea kan du som privatkund vända dig till ett flertal olika institut. Du kan självfallet vända dig till något av dessa institut även om ditt ärende redan har prövats av Nordea och eller Nordeas Kundombudsman.

Konsumenternas Bank- och finansbyrå samt Konsumenternas Försäkringsbyrå

Konsumenternas Bank- och finansbyrå samt Konsumenternas Försäkringsbyrå är självständiga rådgivningsbyråer som ger opartisk fakta och vägledning utan kostnad i bank- och finansfrågor respektive försäkringsfrågor.

Telefon: 0200-22 58 00
www.bankforsakring.konsumenternas.se
Adress: Box 242 15, 104 51 Stockholm

Kommunala konsumentvägledningen

Konsumentvägledare finns i ett flertal kommuner. Konsumentvägledaren lämnar kostnadsfritt information och råd i hushållsekonomiska respektive juridiska frågor.

Kontaktuppgifter till din lokala konsumentvägledare finns på www.konsumentverket.se

Allmänna reklamationsnämnden (ARN)

Allmänna reklamationsnämnden prövar tvister bland annat rörande köp av varor och tjänster av olika slag. Tvisten ska vara mellan en konsument och ett företag. Anmälan görs av konsumenten. Konsumenter kan, om beloppet som klagomålet handlar om överstiger ett visst minimibelopp samt anmälan sker inom viss angiven tid, vända sig till ARN för att få tvisten prövad.

Telefon: 08-508 860 00
www.arn.se
Adress: Box 174, 101 23 Stockholm

Allmän domstol

Du kan också pröva tvisten i allmän domstol. Det kan vara bra att anlita ett ombud, exempelvis en advokat, som kan hjälpa till med en bedömning av ärendet och bistå med rådgivning angående möjligheterna att nå framgång i domstol. Kontaktuppgifter till domstolarna finns på www.domstol.se

Gränsöverskridande tvistlösning

Om du bor i ett annat EU-land kan EU-kommissionens onlineplattform också användas http://ec.europa.eu/odrÖppnas i nytt fönster. Vid anmälan ska du ange vår mejladress: kundombudsmannen@nordea.com